Mont Saint Michel














Precies een week geleden liepen we hier.
Niet gepland (zo goed voorbereid op deze vakantie dat ik niet eens opgemerkt had dat we best dichtbij de Mont Saint Michel waren  ;-)  ) 
maar uiteindelijk goed getimed. Het was er redelijk rustig en we hadden mooi lente weer. 
Kan me wel voorstellen dat het hier zomers gewoon TE is; te vol, te druk, te warm, te toeristisch...... 
Dit was nu dus gelukkig niet het geval en dat neemt allemaal niet weg dat het een bijzondere mooie plek is. Het heeft iets magisch zo midden in zeeeen mini stadje op een rotsachtig (schier)eilandje met een gigantisch indrukwekkende kathedraal. Het is een hele klim naar boven, door de nauwe straatjes, met als beloning, eenmaal boven aangekomen, een schitterende, betoverende uitkijk over zee, kust, de baai en het vaste land.


#

Il y exactement une semaine, nous étions ici. Non prévu mais finalement au bon moment car pas trop de monde et avec un beau temps de printemps.

Je m'imagine qu'en été ça doit être autre chose; trop de monde, pas assez calme, trop chaud, trop touristique............
Ce fut heureusement pas le cas et je dois dire que c'est vraiment un endroit magique.

Comments

  1. Dan is dit wel een hele geschikte tijd om te gaan. Verstilde schoonheid.
    De man van een vroegere collega is piloot en maakte eens mooie foto's vanuit de cockpit ;-)
    Je één na laatste foto is ook een schoonheid en Hello Kitty tussen de al het oude doet me glimlachen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vast en zeker mooi om van boven te bewonderen; de hele regio daar is trouwens prachtig!

      Delete
  2. Prachtig daar, fijn dat je ons even hebt meegenomen.
    En die uithangborden, kleine kunstwerkjes gewoon.

    ReplyDelete
  3. Prachtige foto's en wat fijn dat jullie deze supertoeristisch plek in alle rust konden bezoeken.

    ReplyDelete
  4. Wat mooi, ik ben er geweest maar dat is al zo lang geleden dat ik eigenlijk nog wel eens zou willen

    ReplyDelete
  5. Wat mooi, ik ben er geweest maar dat is al zo lang geleden dat ik eigenlijk nog wel eens zou willen

    ReplyDelete
  6. Wat een bijzonder omgeving zijn jullie geweest. Prachtig zoals de foto's het laten zien. Ik geniet gewoon even mee :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts