Recept 'Roses des Sables'-koekjes




Zin om iets lekkers te maken dit weekend?
Dan is dit misschien een idee.
Deze koekjes hebben de mooie naam 'Roses des Sables' en zijn vernoemd 
naar een steen/mineraal die woestijnroos heet (ook wel zandroos genoemd). 
Dat las ik tenminste net op internet want dat wist ik (ook) nog niet.
En als je even gaat kijken dan zul je wel zien dat het er inderdaad 
veel op lijkt.

Wat het recept extra leuk maakt is dat ze erg eenvoudig en snel te maken zijn.
Hier volgt het recept.

Ingrediënten (+/- 16 stuks):- 150 g pure chocolade
- 100 g boter
- 100 g corn flakes
- eventueel wat poedersuiker


Bereiden :

De chocolade in stukjes breken en samen met de boter smelten.
(dat kan erg snel in de magnetron). 
Daarna kun je, naar smaak, wat suiker toevoegen. Goed roeren tot een glad geheel.
Doe vervolgens de cornflakes door de gesmolten chocolade en meng het geheel totdat 
de cornflakes goed met de chocolade bedekt zijn.

Verdeel de chocolade cornflakes over ongeveer 16 papieren muffin vormpjes en zet ze een paar 
uurtjes in de koelkast.

Ik wens jullie een fijn en zonnig weekend allemaal!







Comments

  1. Oh zwart-wit foto's zijn toch zo mooi. En die laatste kan toch zo in de keuken hangen, dat is wat eten met je moet doen. Een subtiele glimlach, en je vingers erbij af likken.
    Voor jullie ook een fijn en mooi weekend gewenst.

    ReplyDelete
  2. Het ziet er lekker en gezellig uit! Je foto's geven een fijn beeld. Ook ik ben weg van zwart-wit foto's.
    Bedankt voor het delen en ik wens jullie ook een goed weekend met veel om van te genieten.

    ReplyDelete
  3. Mmm lekker! Eet smakelijk! Leuke foto's!

    ReplyDelete
  4. Mmm... lijkt me erg lekker! Zoiets hebben wij ook weleens gemaakt maar dan met witte chocolade :-)

    ReplyDelete
  5. Mmmm, lekker smullen! (prachtige foto's)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts