Zomervakantie Zuid Frankrijk (1)

































Weer terug van "op vakantie geweest".

Dat we wilden kamperen stond vast maar waar naar toe bleef lang onduidelijk.
Met de tent kamperen is super leuk maar niet als het regent, dus het moest wel richting het zuiden zijn zodat de kans op mooi weer zo groot mogelijk was.
Tja, zo'n 'die hard' ben ik nu ook weer niet. Met z'n vijven opgesloten in de tent omdat de regen met bakken uit de hemel komt vallen, daar bedank ik vriendelijk voor. Dat houden wij maximum één avondje vol.

Uiteindelijk reserveerden we laat, ik denk iets van eind juni of zo, op een camping in Ramatuelle in Zuid-Frankrijk.
Onze lieve vrienden hadden daar gereserveerd en omdat we toch geen duidelijke bestemming hadden leek het ons leuk en erg gezellig om samen een weekje vakantie te vieren.

Nu moet ik heel eerlijk toegeven dat ik nogal wat vooroordelen over 
Zuid-Frankrijk had; te druk, te warm, te onvriendelijk, te 'massa', te duur......

Maar nu ik er éénmaal geweest ben moet ik deze mening wel herzien. 
De omgeving is er echt schitterend; mooie stranden en baaien, pittoreske bergdorpjes, prachtige vergezichten....

En ja, het is er erg druk maar je hebt wel de mogelijkheid om dit te omzeilen en
rustig van je vakantie te genieten.
Ook waren wij daar de laatste week van augustus, dus ik denk dat het al wat rustiger was als de voorgaande weken.

Ook was het er (niet drukkend) warm en dat wilden wij ook graag. 
Zo om en bij de dertig graden. Op het heetst van de dag zoek je verkoeling in het water (zwembad of zee) en dan is dit prima uit te houden.

Verder vond ik de mensen daar over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam. Op een aantal nerveuze autorijders na, maar die heb je elders ook.

We zijn een dagje naar St Tropez geweest wat erg mooi en pittoresk is maar
waar het naar mijn mening te 'massa' is. Te veel mensen, te veel en te grote boten. Zo groot dat je de haven al niet eens meer ziet....
Maar toch leuk om het een keertje gezien te hebben.

En wat betreft het budget, je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt en dan is kamperen natuurlijk een redelijk budgetvriendelijke vakantie.
De prijzen op de terrasjes vielen mee en op de camping konden we voor een redelijke prijs uit eten.

Verder aten we vaak op de camping, veel fruit, salades.....
We maakten zelfs een keertje een heerlijk paella in de skottelbraai. 
Zeker voor herhaling vatbaar.
Lekker roseetje erbij, op en top genieten.

Nu we weer thuis zijn kunnen we terug kijken op een heerlijke, gezellige en onvergetelijke vakantie.
En nu we een klein stukje van Zuid-Frankrijk ontdekt hebben denk ik dat we zeker nog een keertje terug gaan.

Comments

  1. Wij hadden precies dezelfde vooroordelen.
    En hebben ze ook moeten herzien.
    Het is inderdaad prachtig.
    (De drukte was soms een beetje storend, maar hoort er gewoon een beetje bij.)
    Misschien gaan we ook nog eens.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wij ook denk ik. Maar o.a. jouw foto's inspireren mij ook om eens een keertje naar het Noorden te rijden, richting Denemarken.

      Delete
  2. Dat ziet er heerlijk uit. Frankrijk blijft toch een heerlijk land om op vakantie te gaan!

    Groetjes,

    Stephanie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, we hebben het daar echt fijn gehad. Het was echt genieten. X Alet

      Delete
  3. Je foto's geven een heel fijne sfeer weer, echt vakantie!
    Wij zijn eens in Tarn geweest. Toen keek ik nog niet met mijn ogen van nu. Ik vond het wel een ontzettend eind rijden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De heenweg hadden we in 2 keer opgesplitst dus dat was te doen.
      De terugreis (in één x) was inderdaad erg lang en dan wonen wij nog in het Noorden van Frankrijk......
      Maar het was zeker de moeite waard. X

      Delete
  4. Prachtige foto's Alet! Als kind ben ik in Saint-Tropez en het Vorstendom Monaco geweest, toen hebben deze plaatsen wel veel indruk op mij gemaakt. Ik keek mijn ogen uit, vooral de vele luxe jachten staan nog in mijn geheugen. En ik vond het daar erg schoon, geen kauwgom op de stoep e.d....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad erg netjes en schoon daar. Dat is dan wel weer fijn.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts