Souvenirs


Dus wij waren afgelopen weekend in Nederland.
En altijd als we daar zijn gaan we naar de 'nederlandse' supermarkt boodschappen doen.
Op zich niets bijzonders aan natuurlijk maar in ons geval altijd leuk om dingen mee te nemen 
die we hier in Frankrijk niet hebben.
De wekelijkse boodschappen doen is niet mijn ding maar dit is wel leuk want ik ga op zoek naar 'souvenirs' om mee te nemen naar huis.
Ik heb eigenlijk geen lijstje, ik moet verder niks maar loop gewoon wat te kijken naar producten die we al een tijd niet meer hebben gegeten of naar iets nieuws wat we nog niet kennen.
Behalve het broodbeleg dan, dat nemen we standaard altijd mee;
hagelslag en vlokken, pindakaas, schuddebuikjes,
sanwichspread ("ik hou van bruin, ik hou van wit, ik hou van brood waar fris op zit") .......
 Wat missen jullie of wat zouden jullie missen?

#
Quand nous allons aux Pays-Bas
nous allons toujours faire un tour au supermarché pour faire quelques courses.
En soi pas très intéressant (faire les courses ce n'est vraiment
pas mon truc) mais dans ce cas particulier
j'aime bien.
Comme si j'étais dans un magasin de souvenirs;
et j'achète des produits que je ne trouve pas en France.
Et crois moi, il y en a pas mal.
Quel produit néerlandais vous avez déjà eu l'occasion de gouter et vous aimeriez trouver ici en France?

Comments

  1. Ook pindakaas! En trekdrop, oude kaas, anijsmuisjes en beschuit.
    En het Vlaaifruit Kersen voor de MonChoutaart (met bodem van Bastognekoeken).
    Leuk om over na te denken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. O ja trekdrop. Ligt dat nog wel in de winkel trouwens?
      En schenkstroop voor op de pannekoeken!
      En monchoutaart is hier ook favoriet, maken we voor alle verjaardagen.
      Ohhh en tompoucen van de Hema. Ook lekker......

      Delete

Post a Comment

Popular Posts